Nasze marki

Gardinia

Nazwa marki pochodzi od niemieckiego słowa "die Gardine", które znaczy "firanka".

Pierwszy produkt firmy - szyna sufitowa, która do dnia dzisiejszego, jest jednym z najlepiej sprzedających się produktów - był przeznaczony właśnie do zawieszania firan.

Marką Gardinia sygnowane był pierwotnie tylko produkty przeznaczone do sprzedaży w systemie samoobsługowym.

Wyrazem rozwoju firmy i zmiany charakteru marki było dodanie w latach dziewięćdziesiątych do logo hasła wizerunkowego "Tak chcę mieszkać!" Gardinia stała się bowiem firmą oferującą kompletny asortyment dekoracji okna i zabezpieczeń przeciwsłonecznych.

Od roku 2008 pojawił się przy logo również dopisek : "od 1950" - podkreśla to ciągłość firmy, jej obecności na rynku, wieloletnie doświadczenie, wartości inne niż tylko niska cena. Obecność na rynku przez lata to przecież wyraz zaufania klientów, którzy cenią firmę, markę i kupują produkty nią sygnowane.

Z okazji piętnastolecia obecności na rynku polskim Gardinia wpisała do swojego logo przesłanie, które jest credo jej działalności : Wyznaczamy trendy!

Dziś forma logo jest prosta. Jest ono nowoczesne, ponadczasowe, łatwe w odbiorze przez osoby postronne i czytelne. Kolor czerwony w logo symbolizuje ambicję, siłę, podkreśla żywiołowość, wolę walki oraz rozwoju ( zgodnie z symboliką kolorów), ciągłą potrzebę zmian. W końcu czerwień to kolor ognia. Dwa paski u dołu to nawiązanie do tradycji firmy, pierwszego produktu, który legł u podstaw dzisiejszego sukcesu - czyli do szyn sufitowych. Jednocześnie mogą być one interpretowane jako droga, którą firma zmierza. Prosta, wyraźna i do przodu. Ta forma logo podkreśla to, co w Gardinii najważniejsze, wszystkie wartości związane z tą firmą i marką. Jej nowoczesność oraz kreatywność, otwartość i dynamizm. Wszystko to mocno zakorzenione w tradycji. Bo patrzymy w przyszłość, rozwijamy się, ale nie odcinamy się od korzeni.

Wyniki przeprowadzonych jesienią 2011 badań konsumenckich utwierdziły firmę Gardinia w zamiarze przeprowadzenia restylingu dotychczasowego hasła wizerunkowego. Jego celem jest komunikowanie klientom tego, w czym Gardinia specjalizuje się od ponad 60 lat w Europie, co jest jej celem i pasją. Marka Gardinia ma jednoznacznie kojarzyć się z produktami, które są nią sygnowane. Bo Gardinia to synonim funkcjonalnej i dekoracyjnej aranżacji okna.