Impresje Heimtextil 2013

Gardinia na Heimtextil 2013

Branża dekoracji okna zajmowała poziom pierwszy hali 5. Gardinia prezentowała swoje produkty na stoisku A90. Duże ciekawie zaaranżowane stoisko rozłożone zostało na powierzchni 300m2 i było tradycyjnie miejscem spotkań klientów z całej Europy. Stoisko podzielone było na 2 strefy, w których prezentowane były nowości marek Gardinia i Alugard. W tym roku dominowały przede wszystkim wszelkiego rodzaju zabezpieczenia przeciwsłoneczne, a niekwestionowaną królową targów można okrzyknąć plisę. Wystawcy prześcigali się w prezentacji tego produktu : aranżacjach, rozwiązaniach technicznych, kolorystyce czy rodzajach użytych materiałów.

Wyraźnie zauważyć można było wpływ rozwoju nowoczesnych technologii na handel i jego formę.
Zaproponowany przez Gardinię konfigurator produktów pozwala na samodzielne dobranie produktu do dekoracji okna:  począwszy od jego rodzaju, poprzez kolorystykę czy rozwiązania techniczne. I swoje na gotowo zaaranżowane okno można zobaczyć w pełnej krasie zanim jeszcze poczyni się jakiekolwiek zakupy.

Dla Gardinii handel on-line też już pomału staje się przeszłością. Pod hasłem "on-line było wczoraj" zaprezentowała ona sklep jutra. Tradycyjną prezentację towaru zastępują w nim zdjęcia produktów opatrzone kodem QR. Klient "kupuje" odczytując je swoim smartfonem i na dostawę czeka spokojnie w domu. Wirtualny sklep to już nie science fiction, ale stająca się naszym udziałem rzeczywistość.

Kontrastem do świata technologii oraz atrakcją uzupełniającą prezentację targową Gardinii był  był tradycyjny brunch, podczas którego serwowano klientom przysmaki z rejonu Allgau, skąd Gardinia się wywodzi i gdzie po dziś dzień ma swoją siedzibę. Tradycja, autentyczność i świadomość pochodzenia to niepodważalne wartości - zwłaszcza w wirtualnym świecie.

Jak zmieni się branża dekoracji okien w ciągu najbliższych 12 miesięcy? Zobaczymy podczas targów Heimtextil w styczniu 2014...