Program społecznej odpowiedzialności biznesu Metamorfoza zazdrostki

Metamorfoza zazdrostki

Zorganizowany w dniu 25. maja 2012 briefing zainaugurował program społecznej odpowiedzialności biznesu Gardinii "Metamorfoza zazdrostki". W jego trakcie dużo mówiono o pięknie polskiego rękodzieła i szansach, jakie niosą dla niego coraz popularniejsze obecnie trendy folkowe. Gardinia pragnie włączyć się w działania promujące i pielęgnujące lokalne tradycje związane z ręcznie wykonywanymi haftami i koronkami. A tradycje te najbardziej żywe są na terenie południowo-wschodniej Polski. Program "Metamorfoza zazdrostki" ma pokazać, że rękodzieło jest nie tylko piękne, ale i funkcjonalne - jako produkt wyjątkowy, wpisujący się w obecne trendy, może być obecny na rynku, a tym samym stać się dostępny dla masowego odbiorcy.

Partnerem programu jest Fundacja NADwyraz. Jednym z realizowanych przez nią projektów jest Szlak Tradycyjnego Rzemiosła, pomyślany jako ścieżki tematyczne dotyczące twórczości ludowej i tradycyjnego, zanikającego wiejskiego rzemiosła Małopolski i Podkarpacia. Po briefingu rozpoczął się kiermasz rękodzieła z udziałem zaproszonych pięciu pań ze Szlaku. Zaprezentowały one m.in. piękne hafty, koronki, obrazy na szkle, biżuterię czy barwne kwiaty z bibuły.

W ramach programu CSR rozpoczął się także konkurs na najpiękniejszą i oryginalną zazdrostkę pod hasłem "Metamorfoza zazdrostki". Jest on skierowany do mieszkańców Podkarpacia i Małopolski, którzy zajmują się rękodziełem. Przewidzianą nagrodą w konkursie jest wprowadzenie limitowanej edycji zazdrostki jako dodatku do bogatej gamy prętów jakie znajdują się w asortymencie Gardinii na rok 2012/2013. Gardinia chce z jednej strony podkreślić, jak ważne jest pielęgnowanie polskiego dziedzictwa kulturowego i tradycji, z drugiej - obserwując silny folkowy trend w aranżacji wnętrz, chce wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i zaoferować im unikatowy produkt.

Patronat medialny nad wydarzeniem objął Tygodnik Nowosądecki.